137.0200.17.2021
Zarządzenie nr 17
Prorektora ds. Collegium Medicum
z 17 sierpnia 2021 roku
w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum
Na podstawie art. 104 § 1 i 1041-3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanym: „k.p.” lub „kodeksem pracy”) w zw. z art. 3 k.p. oraz art. 126 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanej „ustawą”) w zw. z art. 23 ust. 1 ustawy w zw. z § 23 oraz § 203 Statutu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, w porozumieniu z Rektorem, po uzgodnieniu z działającymi w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum organizacjami związkowymi, zarządzam co następuje:
§ 1
W Regulaminie pracy, wprowadza się zmiany o następującej treści:
„3a) bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej – przez co należy rozumieć pracowników wykonujących pracę związaną z podstawowymi zadaniami biblioteki, polegające w szczególności na gromadzeniu, opracowywaniu, przechowywaniu, ochronie zbiorów bibliotecznych oraz obsłudze użytkowników, przede wszystkim poprzez udostępnianie zbiorów, jak również w odniesieniu do pracowników dokumentacji i informacji naukowej prace polegające na realizowaniu zadań związanych w szczególności z prowadzeniem działalności informacyjnej, bibliograficznej, dokumentacyjnej, wytwarzaniem i opracowywaniem źródeł informacji, wyszukiwaniem i rozpowszechnianiem informacji oraz gromadzeniem, przetwarzaniem oraz udostępnianiem danych;
3b) projektowych – przez co należy rozumieć personel projektu lub personel zarządzający projektem, składający się z pracowników administracyjnych, naukowo – technicznych, inżynieryjno - technicznych oraz pomocniczych wykonujących pracę w projektach, powoływany do realizacji konkretnego projektu w celu wykonania zadań pod bezpośrednim nadzorem kierownika projektu według wytycznych projektowych lub programowych,”;
„TABELA B.
STANOWISKA PRACY ORAZ KRYTERIA KWALIFIKACYJNE PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNYCH, NAUKOWO-TECHNICZNYCH, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH, BIBLIOTECZNYCH, DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ ORAZ PROJEKTOWYCH
Grupa pracowników |
Stanowisko |
Kryteria kwalifikacyjne |
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||
Administracyjnych |
Audytor wewnętrzny |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
|
Radca prawny |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Główny specjalista |
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Starszy specjalista |
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
wyższe |
7 |
||
Starszy specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Rzecznik patentowy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Specjalista |
wyższe |
3 |
|
średnie |
7 |
||
Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Starszy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Inspektor ochrony przeciwpożarowej |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Inspektor nadzoru inwestorskiego |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
Samodzielny referent |
wyższe |
- |
|
średnie |
4 |
||
Starszy referent |
wyższe |
- |
|
średnie |
2 |
||
Referent |
średnie |
- |
|
Naukowo-technicznych |
Główny specjalista
|
posiadanie stopnia naukowego |
2 |
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
||
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
Starszy specjalista
|
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
wyższe |
7 |
||
Specjalista |
wyższe |
3 |
|
średnie |
7 |
||
Samodzielny referent |
wyższe |
- |
|
Inżynieryjno-technicznych |
Starszy specjalista
|
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
wyższe |
7 |
||
Specjalista |
wyższe |
5 |
|
średnie |
7 |
||
Samodzielny referent
|
wyższe |
- |
|
średnie |
4 |
||
Starszy referent
|
wyższe |
- |
|
średnie |
2 |
||
Referent |
średnie |
- |
|
Technik |
średnie |
- |
|
zasadnicze zawodowe |
2 |
||
Bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej |
Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany |
wyższe magisterskie oraz posiadanie udokumentowanego dorobku publikacyjnego, dydaktycznego i organizacyjnego |
10 |
Starszy kustosz biblioteczny |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
8 |
|
Kustosz biblioteczny |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
4 |
|
Starszy bibliotekarz |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
2 |
|
wyższe |
3 |
||
Bibliotekarz |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
1 |
|
wyższe |
2 |
||
średnie |
4 |
||
Młodszy bibliotekarz |
wyższe |
- |
|
średnie |
1 |
||
Pomocnik biblioteczny |
podstawowe/gimnazjalne |
- |
|
Projektowych |
Kierownik projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
|
Koordynator projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
Główny badacz |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
Badacz |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
Monitor Badania Klinicznego |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
Koordynator Badania Klinicznego |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
Specjalista ds. badań klinicznych |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
Specjalista ds. projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
Inne |
kwalifikacje odpowiednio według wytycznych projektowych lub zasad Dobrej Praktyki Klinicznej lub według odrębnych przepisów |
„Rozdział I.
Zakres obowiązków dydaktycznych nauczyciela akademickiego i rodzaje zajęć dydaktycznych
§ 1
„Do pensum dydaktycznego wlicza się w pierwszej kolejności zajęcia prowadzone na studiach stacjonarnych w jednostce macierzystej, a następnie w innych jednostkach organizacyjnych UJ CM. Zajęcia prowadzone w pozostałych jednostkach Uczelni mogą być powierzone do wykonania oraz wliczone do pensum za zgodą kierownika jednostki macierzystej, kierownika jednostki, w której pensum ma być wykonywane oraz nauczyciela akademickiego. W wyjątkowych przypadkach spowodowanych niemożnością pełnego zrealizowania pensum dydaktycznego na studiach stacjonarnych, dopuszcza się uzupełnianie pensum zajęciami prowadzonymi na studiach niestacjonarnych, obowiązkowych kursach specjalizacyjnych finansowanych ze środków publicznych, z uwzględnieniem tego w kosztach studiów.”;
§ 2
Zasady dotyczące regulacji i rozliczania pensum dydaktycznego określone w Załączniku nr 4 do Regulaminu pracy w brzmieniu nadanym niniejszym Zarządzeniem stosuje się począwszy od roku akademickiego 2022/2023.
§ 3
Niniejsze Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą w terminie 2 tygodni od dnia jego ogłoszenia, tj. od dnia 1 września 2021 roku.
Prorektor ds. Collegium Medicum
prof. dr hab. Tomasz Grodzicki
Data aktualizacji: | 17.08.2021 |
Jednostka: | Dział Organizacji i Promocji CM |
Zamieścił: | Magdalena Kowalczyk |