Ogłoszenie

Zarządzenie nr 17 Prorektora ds. Collegium Medicum z 17 sierpnia 2021 roku w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum

137.0200.17.2021

Zarządzenie nr 17

Prorektora ds. Collegium Medicum

z 17 sierpnia 2021 roku

 

w sprawie:   wprowadzenia zmian w Regulaminie pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum

 

Na podstawie art. 104 § 1 i 1041-3  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanym: „k.p.” lub „kodeksem pracy”) w zw. z art. 3 k.p. oraz art. 126 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanej „ustawą”) w zw. z art. 23 ust. 1 ustawy w zw. z § 23 oraz § 203 Statutu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, w porozumieniu z Rektorem, po uzgodnieniu z działającymi w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum organizacjami związkowymi, zarządzam co następuje:

 

§ 1

 

W Regulaminie pracy, wprowadza się zmiany o następującej treści:

 

  1. w § 5 ust. 1 dodaje się punkt 3a) oraz 3b) o następującym brzmieniu:

„3a) bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej – przez co należy rozumieć pracowników wykonujących pracę związaną z podstawowymi zadaniami biblioteki, polegające w szczególności na gromadzeniu, opracowywaniu, przechowywaniu, ochronie zbiorów bibliotecznych oraz obsłudze użytkowników, przede wszystkim poprzez udostępnianie zbiorów,  jak również w odniesieniu do pracowników dokumentacji i informacji naukowej prace polegające na realizowaniu zadań związanych w szczególności z prowadzeniem działalności informacyjnej, bibliograficznej, dokumentacyjnej, wytwarzaniem i opracowywaniem źródeł informacji, wyszukiwaniem i rozpowszechnianiem informacji oraz gromadzeniem, przetwarzaniem oraz udostępnianiem danych;

3b) projektowych – przez co należy rozumieć personel projektu lub personel zarządzający projektem, składający się z pracowników administracyjnych, naukowo – technicznych, inżynieryjno - technicznych oraz pomocniczych wykonujących pracę w projektach, powoływany do realizacji konkretnego projektu w celu wykonania zadań pod bezpośrednim nadzorem kierownika projektu według wytycznych projektowych lub programowych,”;

 

  1. w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy Tabela B przyjmuje nowe następujące brzmienie:

„TABELA B. 

STANOWISKA PRACY ORAZ KRYTERIA KWALIFIKACYJNE PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNYCH, NAUKOWO-TECHNICZNYCH, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH,  BIBLIOTECZNYCH, DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ ORAZ PROJEKTOWYCH

Grupa pracowników

Stanowisko

Kryteria kwalifikacyjne

wykształcenie

liczba lat pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Administracyjnych

Audytor wewnętrzny

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Radca prawny

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Główny specjalista 

wyższe magisterskie lub

równorzędne (kierunkowe)

3

wyższe magisterskie lub równorzędne 

5

Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Starszy specjalista 

wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe)

3

wyższe magisterskie lub równorzędne

5

wyższe

7

Starszy specjalista ds.

bezpieczeństwa i higieny pracy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Rzecznik patentowy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Specjalista 

wyższe

3

średnie

7

Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Starszy inspektor ds.

bezpieczeństwa i higieny pracy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Inspektor ochrony przeciwpożarowej

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Inspektor nadzoru inwestorskiego

kwalifikacje według odrębnych przepisów

Samodzielny referent

wyższe

-

średnie

4

Starszy referent 

wyższe

-

średnie

2

Referent

średnie

-

Naukowo-technicznych

Główny specjalista 

 

posiadanie stopnia naukowego 

2

wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) 

3

wyższe magisterskie lub równorzędne

5

Starszy specjalista 

 

wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe)

3

wyższe magisterskie lub równorzędne

5

wyższe

7

Specjalista

wyższe

3

średnie

7

Samodzielny referent

wyższe

-

Inżynieryjno-technicznych

Starszy specjalista 

 

wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe)

3

wyższe magisterskie lub równorzędne

5

wyższe

7

Specjalista

wyższe

5

średnie

7

Samodzielny referent 

 

wyższe

-

średnie

4

Starszy referent

 

wyższe

-

średnie

2

Referent 

średnie 

-

Technik

średnie

-

zasadnicze zawodowe

2

Bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej

Starszy kustosz dyplomowany,  starszy dokumentalista dyplomowany

wyższe magisterskie oraz posiadanie udokumentowanego dorobku publikacyjnego, dydaktycznego i organizacyjnego

10

Starszy kustosz biblioteczny

wyższe magisterskie lub równorzędne 

8

Kustosz biblioteczny

wyższe magisterskie lub równorzędne

4

Starszy bibliotekarz

wyższe magisterskie lub równorzędne

2

wyższe 

3

Bibliotekarz

wyższe magisterskie lub równorzędne

1

wyższe 

2

średnie

4

Młodszy bibliotekarz

wyższe

-

średnie

1

Pomocnik biblioteczny

podstawowe/gimnazjalne

-

Projektowych

Kierownik projektu

kwalifikacje według wytycznych projektowych

Koordynator projektu

kwalifikacje według wytycznych projektowych

Główny badacz

kwalifikacje według wytycznych projektowych

Badacz

kwalifikacje według wytycznych projektowych

Monitor Badania Klinicznego

kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej

Koordynator Badania Klinicznego

kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej

Specjalista ds. badań klinicznych

kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej

Specjalista ds. projektu

kwalifikacje według wytycznych projektowych

Inne

kwalifikacje odpowiednio według wytycznych projektowych lub zasad Dobrej Praktyki Klinicznej lub według odrębnych przepisów

 

  1. w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy skreśla się Tabelę C – „Stanowiska pracy oraz kryteria kwalifikacyjne pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej” ;
  2. w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy oznaczenie Tabeli D przyjmuje nowe następujące brzmienie „Tabela C. Stanowiska pracy oraz kryteria kwalifikacyjne pracowników pomocniczych”;
  3. Rozdział I w Załączniku nr 4 do Regulaminu pracy przyjmuje następujące nowe brzmienie:

 

„Rozdział I.

Zakres obowiązków dydaktycznych nauczyciela akademickiego i rodzaje zajęć dydaktycznych

 

§ 1

 

  1. Zakres obowiązków dydaktycznych obejmuje pełną realizację pensum dydaktycznego, podanego w godzinach obliczeniowych oraz inne prace związane z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów oraz doktorantów.
  2. Do obowiązków realizowanych w ramach ustalonego pensum dydaktycznego należy prowadzenie zajęć dydaktycznych wynikających z programów studiów (studia stacjonarne, niestacjonarne), w szkołach doktorskich, w ramach studiów doktoranckich, oraz na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych finansowanych ze środków publicznych – w tym kursach specjalizacyjnych lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, farmaceutów, diagnostów laboratoryjnych.
  3. Rodzaje zajęć prowadzonych w ramach pensum określonego w ust. 2, to w szczególności: wykłady, seminaria, ćwiczenia, zajęcia laboratoryjne, zajęcia praktyczne, lektoraty, pracownie, warsztaty, zajęcia sportowe, zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zajęcia w szkołach doktorskich oraz inne formy zajęć wynikające z programu studiów.
  4. Do innych prac związanych z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów i doktorantów zalicza się w szczególności: konsultacje, hospitacje, dyżury dydaktyczne, przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń w toku studiów, kolokwiów i sprawdzianów oraz innych form weryfikacji osiągnięć studenta, promotorstwo prac dyplomowych studentów oraz ich sprawdzanie i recenzowanie, sprawdzanie prac kontrolnych studentów, opieka nad kołami naukowymi studentów, pełnienie roli opiekuna roku, członka i/lub przewodniczącego komisji przeprowadzającej egzamin dyplomowy oraz w komisjach egzaminów doktorskich uczestników studiów doktoranckich/szkół doktorskich. Powyższe czynności mogą być zaliczane do realizacji pensum dydaktycznego na zasadach określonych w Rozdziale II niniejszego Załącznika.
  5. Do pensum dydaktycznego nie zalicza się zajęć realizowanych w formie odpłatnych usług edukacyjnych finansowanych lub dofinansowywanych przez słuchaczy na studiach podyplomowych, a także na kursach specjalistycznych, kursach kwalifikacyjnych, kursach doskonalących, kursach medycznych (nie objętych programem specjalizacji) oraz kursach w ramach kształcenia ustawicznego i kształcenia doskonalącego.”;

 

  1. § 5 ust. 7 Załącznika nr 4 do Regulaminu pracy przyjmuje następujące brzmienie:

„Do pensum dydaktycznego wlicza się w pierwszej kolejności zajęcia prowadzone na studiach stacjonarnych w jednostce macierzystej, a następnie w innych jednostkach organizacyjnych UJ CM. Zajęcia prowadzone w pozostałych jednostkach Uczelni mogą być powierzone do wykonania oraz wliczone do pensum za zgodą kierownika jednostki macierzystej, kierownika jednostki, w której pensum ma być wykonywane oraz nauczyciela akademickiego. W wyjątkowych przypadkach spowodowanych niemożnością pełnego zrealizowania pensum dydaktycznego na studiach stacjonarnych, dopuszcza  się uzupełnianie pensum zajęciami prowadzonymi na studiach niestacjonarnych,  obowiązkowych kursach specjalizacyjnych finansowanych ze środków publicznych, z uwzględnieniem tego w kosztach studiów.”;

  1. w Załączniku nr 7 zdanie ostatnie przyjmuje następujące brzmienie: „Powyższe nie dotyczy zadań dydaktycznych nauczycieli akademickich, do których stosuje się Załącznik nr 4 oraz obowiązków wykonywanych w ramach dodatkowych zadań edukacyjnych”.

 

§ 2

Zasady dotyczące regulacji i rozliczania pensum dydaktycznego określone w Załączniku nr 4 do Regulaminu pracy w brzmieniu nadanym niniejszym Zarządzeniem stosuje się począwszy od roku akademickiego 2022/2023.

 

§ 3

 

Niniejsze Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą w terminie 2 tygodni od dnia jego ogłoszenia, tj. od dnia 1 września 2021 roku.

 

 

Prorektor ds. Collegium Medicum

prof. dr hab. Tomasz Grodzicki

 



Data aktualizacji: 17.08.2021
Jednostka: Dział Organizacji i Promocji CM
Zamieścił: Magdalena Kowalczyk