Ogłoszenie


wersja do wydruku

Komunikat nr 33 Zastępcy Kwestora ds. Collegium Medicum z 27 grudnia 2021 roku w  sprawie: obowiązków związanych ze sprzedażą towarów i/lub usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz obowiązków związanych z ewidencją sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących


137.0203.33.2021

Komunikat nr 33

Zastępcy Kwestora ds. Collegium Medicum

z 27 grudnia 2021 roku

 

w sprawie: obowiązków związanych ze sprzedażą towarów i/lub usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz obowiązków związanych z ewidencją sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących

 

Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685, z późn. zm.) wszystkie jednostki organizacyjne UJ CM, które dokonują sprzedaży towarów i/lub usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, są zobowiązane do ewidencji tej sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wymóg ten nie dotyczy jednostek organizacyjnych UJ, w których płatność za wykonane usługi w całości otrzymywana jest na rachunki bankowe Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum.

Ponadto informuję, że w związku z wprowadzanymi od dnia 1 stycznia 2022 r. zmianami w przepisach w ramach tzw. Polskiego Ładu (ustawa Prawo Przedsiębiorców) we wszystkich lokalizacjach, w których UJ CM prowadzi ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, powstaje obowiązek zapewnienia klientom możliwości dokonania zapłaty przy użyciu instrumentu (terminala) płatniczego. Jednostka organizacyjna UJ CM, która zapewnia możliwość przyjmowania płatności przy użyciu terminala płatniczego i prowadzi ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących on-line, od dnia 1 lipca 2022 r. ma również obowiązek zapewnienia współpracy kasy rejestrującej z terminalem płatniczym zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie powołanej wyżej ustawy.

Odpowiednie terminale, spełniające powyższe wymogi, zostaną dostarczone w  najbliższym czasie przez Bank z którym Uczelnia ma podpisaną umowę w zakresie obsługi i rozliczeń transakcji dokonywanych przy użyciu instrumentów płatniczych.

 

Zobowiązuje się wszystkie jednostki organizacyjne UJ CM dokonujące sprzedaży gotówkowej towarów i/lub usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzące ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących do stosowania powyższych zasad.

 

 

 

Zastępca Kwestora ds. Collegium Medicum

mgr Dorota Kłyś





 Data aktualizacji:  28.12.2021
 Jednostka:  Dział Organizacji i Promocji CM 
 Zamieścił:  Magdalena Kowalczyk 

Powrót