Ogłoszenie


wersja do wydruku

Komunikat nr 14 Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum z 16 kwietnia 2021 roku w sprawie: raportowania umów realizowanych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dziennik ustaw z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.)


 

137.0203.14.2021

Komunikat nr 14

Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum

z 16 kwietnia 2021 roku

 

w sprawie: raportowania umów realizowanych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dziennik ustaw z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.)

 

Szanowni Państwo,

 

w związku z obowiązkiem sprawozdawczym dotyczącym realizacji umów, wynikającym z nowej ustawy Pzp wprowadza się obowiązek raportowania wszystkich umów realizowanych w oparciu o przepisy ww. ustawy  zgodnie z poniższymi zasadami:

 

Raport z realizacji zamówienia – wykonania umowy (art. 446 Pzp):

 

1.  Pracownik UJ CM odpowiedzialny za nadzór nad wykonaniem umowy lub jej realizację i odbiór przedmiotu kontraktu sporządza raport z realizacji zamówienia, w którym dokonuje oceny tej realizacji, wyłącznie w przypadku gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych okoliczności:

1)  na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej;
2)  na wykonawcę zostały nałożone kary umowne w wysokości co najmniej 10% wartości ceny ofertowej;
3)  wystąpiły opóźnienia w realizacji umowy przekraczające co najmniej:
a.90 dni, w przypadku zamówień na roboty budowlane o wartości równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty dla robót  budowlanych - 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług - 10 000 000 euro,
b.30 dni, w przypadku zamówień o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość kwoty dla robót budowlanych - 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług  -10 000 000 euro;

4)  zamawiający lub wykonawca odstąpił od umowy w całości lub w części, albo dokonał jej wypowiedzenia w całości lub w części.

 

2.  Raport zawiera co najmniej:

1)  wskazanie kwoty, którą wydatkowano na realizację zamówienia, oraz porównanie jej z kwotą wynikającą z szacowania wartości zamówienia oraz ceną całkowitą, podaną w ofercie albo maksymalną wartością nominalną zobowiązania zamawiającego wynikającą z umowy, jeżeli w  ofercie podano cenę jednostkową lub ceny jednostkowe;
2)  wskazanie okoliczności, o których mowa w ust. 1., oraz przyczyn ich wystąpienia;
3)  ocenę sposobu wykonania zamówienia, w tym jakości jego wykonania;
4)  wnioski co do ewentualnej zmiany sposobu realizacji przyszłych zamówień lub określenia przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem  celowości, gospodarności i efektywności wydatkowania środków publicznych.

 

3.  Pracownik UJ CM sporządza raport w terminie do 15 dni kalendarzowych od dnia:

1)  sporządzenia protokołu odbioru lub uznania umowy za wykonaną albo
 2)  rozwiązania umowy w wyniku złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu albo odstąpieniu od niej.

 

4. Pracownik UJ CM przekazuje raport do Kierownika Działu Zamówień Publicznych CM w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia jego sporządzenia.

 

Ogłoszenie o wykonaniu umowy (art. 448 Pzp):

 

Dział Zamówień Publicznych CM, w terminie 30 dni od wykonania umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o wykonaniu umowy.

 

Zastępca Kanclerza ds. Collegium Medicum

 

mgr Joanna Nikodemowicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 Data aktualizacji:  16.04.2021
 Jednostka:  Dział Organizacji i Promocji CM 
 Zamieścił:  Magdalena Kowalczyk 

Powrót