137.0203.14.2021
Komunikat nr 14
Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum
z 16 kwietnia 2021 roku
w sprawie: raportowania umów realizowanych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dziennik ustaw z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.)
Szanowni Państwo,
w związku z obowiązkiem sprawozdawczym dotyczącym realizacji umów, wynikającym z nowej ustawy Pzp wprowadza się obowiązek raportowania wszystkich umów realizowanych w oparciu o przepisy ww. ustawy zgodnie z poniższymi zasadami:
Raport z realizacji zamówienia – wykonania umowy (art. 446 Pzp):
1. Pracownik UJ CM odpowiedzialny za nadzór nad wykonaniem umowy lub jej realizację i odbiór przedmiotu kontraktu sporządza raport z realizacji zamówienia, w którym dokonuje oceny tej realizacji, wyłącznie w przypadku gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych okoliczności:
1) na realizację zamówienia wydatkowano kwotę wyższą co najmniej o 10% od wartości ceny ofertowej;
2) na wykonawcę zostały nałożone kary umowne w wysokości co najmniej 10% wartości ceny ofertowej;
3) wystąpiły opóźnienia w realizacji umowy przekraczające co najmniej:
a.90 dni, w przypadku zamówień na roboty budowlane o wartości równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty dla robót budowlanych - 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług - 10 000 000 euro,
b.30 dni, w przypadku zamówień o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość kwoty dla robót budowlanych - 20 000 000 euro, a dla dostaw lub usług -10 000 000 euro;
4) zamawiający lub wykonawca odstąpił od umowy w całości lub w części, albo dokonał jej wypowiedzenia w całości lub w części.
2. Raport zawiera co najmniej:
1) wskazanie kwoty, którą wydatkowano na realizację zamówienia, oraz porównanie jej z kwotą wynikającą z szacowania wartości zamówienia oraz ceną całkowitą, podaną w ofercie albo maksymalną wartością nominalną zobowiązania zamawiającego wynikającą z umowy, jeżeli w ofercie podano cenę jednostkową lub ceny jednostkowe;
2) wskazanie okoliczności, o których mowa w ust. 1., oraz przyczyn ich wystąpienia;
3) ocenę sposobu wykonania zamówienia, w tym jakości jego wykonania;
4) wnioski co do ewentualnej zmiany sposobu realizacji przyszłych zamówień lub określenia przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem celowości, gospodarności i efektywności wydatkowania środków publicznych.
3. Pracownik UJ CM sporządza raport w terminie do 15 dni kalendarzowych od dnia:
1) sporządzenia protokołu odbioru lub uznania umowy za wykonaną albo
2) rozwiązania umowy w wyniku złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu albo odstąpieniu od niej.
4. Pracownik UJ CM przekazuje raport do Kierownika Działu Zamówień Publicznych CM w terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia jego sporządzenia.
Ogłoszenie o wykonaniu umowy (art. 448 Pzp):
Dział Zamówień Publicznych CM, w terminie 30 dni od wykonania umowy, zamieszcza w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o wykonaniu umowy.
Zastępca Kanclerza ds. Collegium Medicum
mgr Joanna Nikodemowicz
Data aktualizacji: | 16.04.2021 |
Jednostka: | Dział Organizacji i Promocji CM |
Zamieścił: | Magdalena Kowalczyk |