Ogłoszenie
Zarządzenie nr 17 Prorektora ds. Collegium Medicum z 17 sierpnia 2021 roku w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum
137.0200.17.2021
Zarządzenie nr 17
Prorektora ds. Collegium Medicum
z 17 sierpnia 2021 roku
w sprawie: wprowadzenia zmian w Regulaminie pracy Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum
Na podstawie art. 104 § 1 i 1041-3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanym: „k.p.” lub „kodeksem pracy”) w zw. z art. 3 k.p. oraz art. 126 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. jedn. Dz.U. z 2021 r. poz. 478 z późn. zm., dalej oraz w treści Regulaminu zwanej „ustawą”) w zw. z art. 23 ust. 1 ustawy w zw. z § 23 oraz § 203 Statutu Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, w porozumieniu z Rektorem, po uzgodnieniu z działającymi w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum organizacjami związkowymi, zarządzam co następuje:
§ 1
W Regulaminie pracy, wprowadza się zmiany o następującej treści:
- w § 5 ust. 1 dodaje się punkt 3a) oraz 3b) o następującym brzmieniu:
„3a) bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej – przez co należy rozumieć pracowników wykonujących pracę związaną z podstawowymi zadaniami biblioteki, polegające w szczególności na gromadzeniu, opracowywaniu, przechowywaniu, ochronie zbiorów bibliotecznych oraz obsłudze użytkowników, przede wszystkim poprzez udostępnianie zbiorów, jak również w odniesieniu do pracowników dokumentacji i informacji naukowej prace polegające na realizowaniu zadań związanych w szczególności z prowadzeniem działalności informacyjnej, bibliograficznej, dokumentacyjnej, wytwarzaniem i opracowywaniem źródeł informacji, wyszukiwaniem i rozpowszechnianiem informacji oraz gromadzeniem, przetwarzaniem oraz udostępnianiem danych;
3b) projektowych – przez co należy rozumieć personel projektu lub personel zarządzający projektem, składający się z pracowników administracyjnych, naukowo – technicznych, inżynieryjno - technicznych oraz pomocniczych wykonujących pracę w projektach, powoływany do realizacji konkretnego projektu w celu wykonania zadań pod bezpośrednim nadzorem kierownika projektu według wytycznych projektowych lub programowych,”;
- w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy Tabela B przyjmuje nowe następujące brzmienie:
„TABELA B.
STANOWISKA PRACY ORAZ KRYTERIA KWALIFIKACYJNE PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNYCH, NAUKOWO-TECHNICZNYCH, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYCH, BIBLIOTECZNYCH, DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ ORAZ PROJEKTOWYCH
|
Grupa pracowników |
Stanowisko |
Kryteria kwalifikacyjne |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||
|
Administracyjnych |
Audytor wewnętrzny |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
|
|
Radca prawny |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Główny specjalista |
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
|
Główny specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Starszy specjalista |
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
|
wyższe |
7 |
||
|
Starszy specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Rzecznik patentowy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Specjalista |
wyższe |
3 |
|
|
średnie |
7 |
||
|
Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Starszy inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Inspektor ochrony przeciwpożarowej |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Inspektor nadzoru inwestorskiego |
kwalifikacje według odrębnych przepisów |
||
|
Samodzielny referent |
wyższe |
- |
|
|
średnie |
4 |
||
|
Starszy referent |
wyższe |
- |
|
|
średnie |
2 |
||
|
Referent |
średnie |
- |
|
|
Naukowo-technicznych |
Główny specjalista
|
posiadanie stopnia naukowego |
2 |
|
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
||
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
|
Starszy specjalista
|
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
|
wyższe |
7 |
||
|
Specjalista |
wyższe |
3 |
|
|
średnie |
7 |
||
|
Samodzielny referent |
wyższe |
- |
|
|
Inżynieryjno-technicznych |
Starszy specjalista
|
wyższe magisterskie lub równorzędne (kierunkowe) |
3 |
|
wyższe magisterskie lub równorzędne |
5 |
||
|
wyższe |
7 |
||
|
Specjalista |
wyższe |
5 |
|
|
średnie |
7 |
||
|
Samodzielny referent
|
wyższe |
- |
|
|
średnie |
4 |
||
|
Starszy referent
|
wyższe |
- |
|
|
średnie |
2 |
||
|
Referent |
średnie |
- |
|
|
Technik |
średnie |
- |
|
|
zasadnicze zawodowe |
2 |
||
|
Bibliotecznych oraz dokumentacji i informacji naukowej |
Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany |
wyższe magisterskie oraz posiadanie udokumentowanego dorobku publikacyjnego, dydaktycznego i organizacyjnego |
10 |
|
Starszy kustosz biblioteczny |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
8 |
|
|
Kustosz biblioteczny |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
4 |
|
|
Starszy bibliotekarz |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
2 |
|
|
wyższe |
3 |
||
|
Bibliotekarz |
wyższe magisterskie lub równorzędne |
1 |
|
|
wyższe |
2 |
||
|
średnie |
4 |
||
|
Młodszy bibliotekarz |
wyższe |
- |
|
|
średnie |
1 |
||
|
Pomocnik biblioteczny |
podstawowe/gimnazjalne |
- |
|
|
Projektowych |
Kierownik projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
|
|
Koordynator projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
|
Główny badacz |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
|
Badacz |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
|
Monitor Badania Klinicznego |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
|
Koordynator Badania Klinicznego |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
|
Specjalista ds. badań klinicznych |
kwalifikacje według zasad Dobrej Praktyki Klinicznej |
||
|
Specjalista ds. projektu |
kwalifikacje według wytycznych projektowych |
||
|
Inne |
kwalifikacje odpowiednio według wytycznych projektowych lub zasad Dobrej Praktyki Klinicznej lub według odrębnych przepisów |
||
- w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy skreśla się Tabelę C – „Stanowiska pracy oraz kryteria kwalifikacyjne pracowników bibliotecznych oraz pracowników dokumentacji i informacji naukowej” ;
- w Załączniku nr 1 do Regulaminu pracy oznaczenie Tabeli D przyjmuje nowe następujące brzmienie „Tabela C. Stanowiska pracy oraz kryteria kwalifikacyjne pracowników pomocniczych”;
- Rozdział I w Załączniku nr 4 do Regulaminu pracy przyjmuje następujące nowe brzmienie:
„Rozdział I.
Zakres obowiązków dydaktycznych nauczyciela akademickiego i rodzaje zajęć dydaktycznych
§ 1
- Zakres obowiązków dydaktycznych obejmuje pełną realizację pensum dydaktycznego, podanego w godzinach obliczeniowych oraz inne prace związane z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów oraz doktorantów.
- Do obowiązków realizowanych w ramach ustalonego pensum dydaktycznego należy prowadzenie zajęć dydaktycznych wynikających z programów studiów (studia stacjonarne, niestacjonarne), w szkołach doktorskich, w ramach studiów doktoranckich, oraz na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych finansowanych ze środków publicznych – w tym kursach specjalizacyjnych lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek i położnych, farmaceutów, diagnostów laboratoryjnych.
- Rodzaje zajęć prowadzonych w ramach pensum określonego w ust. 2, to w szczególności: wykłady, seminaria, ćwiczenia, zajęcia laboratoryjne, zajęcia praktyczne, lektoraty, pracownie, warsztaty, zajęcia sportowe, zajęcia prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zajęcia w szkołach doktorskich oraz inne formy zajęć wynikające z programu studiów.
- Do innych prac związanych z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów i doktorantów zalicza się w szczególności: konsultacje, hospitacje, dyżury dydaktyczne, przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń w toku studiów, kolokwiów i sprawdzianów oraz innych form weryfikacji osiągnięć studenta, promotorstwo prac dyplomowych studentów oraz ich sprawdzanie i recenzowanie, sprawdzanie prac kontrolnych studentów, opieka nad kołami naukowymi studentów, pełnienie roli opiekuna roku, członka i/lub przewodniczącego komisji przeprowadzającej egzamin dyplomowy oraz w komisjach egzaminów doktorskich uczestników studiów doktoranckich/szkół doktorskich. Powyższe czynności mogą być zaliczane do realizacji pensum dydaktycznego na zasadach określonych w Rozdziale II niniejszego Załącznika.
- Do pensum dydaktycznego nie zalicza się zajęć realizowanych w formie odpłatnych usług edukacyjnych finansowanych lub dofinansowywanych przez słuchaczy na studiach podyplomowych, a także na kursach specjalistycznych, kursach kwalifikacyjnych, kursach doskonalących, kursach medycznych (nie objętych programem specjalizacji) oraz kursach w ramach kształcenia ustawicznego i kształcenia doskonalącego.”;
- § 5 ust. 7 Załącznika nr 4 do Regulaminu pracy przyjmuje następujące brzmienie:
„Do pensum dydaktycznego wlicza się w pierwszej kolejności zajęcia prowadzone na studiach stacjonarnych w jednostce macierzystej, a następnie w innych jednostkach organizacyjnych UJ CM. Zajęcia prowadzone w pozostałych jednostkach Uczelni mogą być powierzone do wykonania oraz wliczone do pensum za zgodą kierownika jednostki macierzystej, kierownika jednostki, w której pensum ma być wykonywane oraz nauczyciela akademickiego. W wyjątkowych przypadkach spowodowanych niemożnością pełnego zrealizowania pensum dydaktycznego na studiach stacjonarnych, dopuszcza się uzupełnianie pensum zajęciami prowadzonymi na studiach niestacjonarnych, obowiązkowych kursach specjalizacyjnych finansowanych ze środków publicznych, z uwzględnieniem tego w kosztach studiów.”;
- w Załączniku nr 7 zdanie ostatnie przyjmuje następujące brzmienie: „Powyższe nie dotyczy zadań dydaktycznych nauczycieli akademickich, do których stosuje się Załącznik nr 4 oraz obowiązków wykonywanych w ramach dodatkowych zadań edukacyjnych”.
§ 2
Zasady dotyczące regulacji i rozliczania pensum dydaktycznego określone w Załączniku nr 4 do Regulaminu pracy w brzmieniu nadanym niniejszym Zarządzeniem stosuje się począwszy od roku akademickiego 2022/2023.
§ 3
Niniejsze Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą w terminie 2 tygodni od dnia jego ogłoszenia, tj. od dnia 1 września 2021 roku.
Prorektor ds. Collegium Medicum
prof. dr hab. Tomasz Grodzicki
| Data aktualizacji: | 17.08.2021 |
| Jednostka: | Dział Organizacji i Promocji |
| Zamieścił: | Magdalena Kowalczyk |