12 października odbyły się pierwsze zajęcia dla studentów kierunku lekarskiego z użyciem HoloLens 2 oraz oprogramowania HoloAnatomy® wykorzystującego wizualizację modeli 3D ludzkiego ciała w Mieszanej Rzeczywistości (MR). To jedna z najnowocześniejszych metod nauczania anatomii na kierunkach medycznych.
Dzięki oprogramowaniu HoloAnatomy® uczestnicy zajęć mogą jednocześnie wchodzić w interakcje między sobą, prowadzącymi i reprezentacją anatomiczną. Technologia ta pozwala na poznawanie anatomii i systematyzowanie wiedzy bez przeszkód narzucanych przez inne, konwencjonalne metody nauczania.
Po założeniu okularów HoloLens 2 student może oglądać trójwymiarowe modele z dowolnej perspektywy, co pomaga w przestrzennym zrozumieniu relacji struktur anatomicznych. To właśnie dlatego przyszłość edukacji będzie definiowana przez zintegrowane technologie, a MR ma w tej przestrzeni ogromny potencjał i użyteczność.
Zajęcia przygotowali i przeprowadzili dydaktycy z Katedry Anatomii WL UJ CM – lek. Maciej Lis oraz lek. Bernard Solewski. Technicznym aspektem przygotowania materiałów zajęła się dr inż. Klaudia Proniewska z Zakładu Bioinformatyki i Telemedycyny WL UJ CM oraz Centrum Medycyny Cyfrowej i Robotyki UJ CM) wraz ze studentami 3. roku kierunku lekarskiego pracującymi w jej zespole: Julianną Dąbrową, Antonim Cierniakiem i Michałem Piotrowskim.
Ćwiczenia stanowią część projektu „Mixed Reality supporting Advanced Medical Education – a new method of teaching medical skills” o akronimie MRAME kierowanego przez dr inż. Klaudię Proniewską i finansowanego przez program Erasmus+ (2020-1-PL01-KA203-082077).