 
	Ogłoszenie
		
	Komunikat nr 15 Zastępczyni Kanclerza ds. Collegium Medicum z 26 września 2025 roku w sprawie: zmiany "Regulaminu korzystania z parkingów zlokalizowanych na nieruchomościach stanowiących własność lub pozostających w faktycznym władaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum" (zwany dalej "Regulamin") oraz wprowadzenia zasad przyznawania, korzystania oraz wysokości opłat za korzystanie z parkingów zlokalizowanych w Krakowie ul. Badurskiego 15, 17, 19
	                                                                                                                                                                                                                 137.020.75.2025
Komunikat nr 15
Zastępczyni Kanclerza ds. Collegium Medicum 
z 26 września 2025 roku
 
w sprawie: zmiany „Regulaminu korzystania z parkingów zlokalizowanych na nieruchomościach stanowiących własność lub pozostających w faktycznym władaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum” (zwany dalej „Regulamin”) oraz wprowadzenia zasad przyznawania, korzystania oraz wysokości opłat za korzystanie z parkingów zlokalizowanych w Krakowie ul. Badurskiego 15, 17, 19
 
Szanowni Państwo, 
 
parkingi zlokalizowane w Krakowie przy ul. Badurskiego 15, Badurskiego 17 oraz Badurskiego 19 zostają włączone do „Regulaminu korzystania z parkingów zlokalizowanych na nieruchomościach stanowiących własność lub pozostających w faktycznym władaniu Uniwersytetu Jagiellońskiego - Collegium Medicum” dla pracowników UJ CM, na zasadach obowiązujących w pozostałych Obiektach UJ CM, które zostały ogłoszone Komunikatem nr 12 Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum z dnia 13.03.2021r. oraz Komunikatem nr 20 Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum z dnia 16.12.2022r.
Jednocześnie dla studentów, którym zostaną przyznane miejsca w Zespole Domów Studenckich UJ CM (zwanych dalej „ZDS”), wprowadza się zasady przyznawania, korzystania oraz wysokości opłat za korzystanie z parkingów zlokalizowanych w Krakowie ul. Badurskiego 15, 17, 19.
Osoby zainteresowane przyznaniem miejsca parkingowego w danym roku akademickim, dokonują zgłoszenia za pośrednictwem Administracji ZDS podczas kwaterowania w Domu Studenckim. Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc parkingowych decydować będzie kolejność zgłoszeń. W przypadku zwolnienia się miejsc parkingowych lub nierozdysponowania miejsc parkingowych podczas kwaterowania, osoby którym przyznano miejsca w ZDS będą mogły dokonywać zgłoszeń za pośrednictwem Administracji ZDS. Opłata abonamentowa za korzystanie z parkingów ZDS, na czas zamieszkania w Domu Studenckim dla mieszkańców wynosić będzie 180 zł brutto za semestr za jedno miejsce parkingowe. Opłata abonamentowa obowiązuje w w/w wysokości i jest stała, bez względu na czasookres pobytu w Domu Studenckim.
Do Regulaminu zostaje dodany § 2 b o następującym brzmieniu:
„§ 2 b
Zasady przyznawania, korzystania oraz wysokości opłat  za korzystanie z parkingów zlokalizowanych w Krakowie przy ul. Badurskiego 15, 17, 19.
 
	- Zasady przyznawania miejsc parkingowych na parkingach zlokalizowanych na terenie Zespołu Domów Studenckich UJ CM (zwanych dalej „ZDS”) w Krakowie przy ul. Badurskiego 15, 17, 19.
 1) Osoby którym przyznano miejsca w ZDS i zainteresowanych przyznaniem miejsca parkingowego na terenie parkingów w Krakowie ul. Badurskiego 15, 17, 19 w danym roku akademickim, winny dokonać zgłoszenia za pośrednictwem Administracji ZDS podczas kwaterowania do Domu Studenckiego.
 2) O przyznaniu miejsca parkingowego decydować będzie kolejność zgłoszeń.
 3) W przypadku pozostania wolnych miejsc osoby którym przyznano miejsca w ZDS będą mogły ubiegać się o miejsce parkingowe po zakończeniu kwaterowania w Administracji ZDS. W takim przypadku po otrzymaniu miejsca parkingowego opłatę należy uiścić w ciągu 14 dni od daty powiadomienia o jego przyznaniu.
 4) W przypadku zwolnienia się miejsc parkingowych lub nierozdysponowania miejsc parkingowych podczas kwaterowania, osoby którym przyznano miejsca w ZDS będą mogły dokonywać zgłoszeń za pośrednictwem Administracji ZDS.
 5) Informacja o wolnych miejscach parkingowych będzie dostępna w biurze Administracji ZDS.
- Zasady uiszczania opłat za miejsca parkingowych na parkingach na terenie ZDS w Krakowie przy ul. Badurskiego 15, 17, 19.
 1) Opłata semestralna za miejsce parkingowe na terenie ZDS przy ul. Badurskiego 15,17, 19 wynosić będzie 180 zł brutto za semestr, płatna z góry za każdy semestr w terminie do 14 dni od daty rozpoczęcia semestru. Wysokość opłaty może zostać zmieniona przez Z-cę Kanclerza UJ ds. CM i ogłaszana w formie komunikatu.
 2) Płatności można dokonać kartą/gotówką w recepcji Domu Studenckiego w którym posiadacz pojazdu ma przyznane miejsce lub przelewem na konto danego budynku,w którym zamieszkuje.
 W przypadku uiszczania opłaty przelewem należy podać następujące dane:
 "Parking - nazwisko i imię, nr pokoju, budynek, nr indeksu”
 3) Opłata semestralna za miejsce parkingowe jest stała i nie zależy od czasookresu pobytu w danym semestrze.
 4) Brak uiszczenia opłaty za miejsce parkingowe w terminie podanym w pkt.1) będzie traktowane równoznacznie ze złożeniem oświadczenia o rezygnacji z przyznanego miejsca parkingowego.
- Obowiązek zwolnienia miejsc parkingowych
 1)W przypadku organizacji przez UJ/UJ CM wydarzeń wymagających zajęcia parkingu lub w wypadku innych okoliczności związanych z decyzją Z-cy Kanclerza UJ ds. CM lub Administracji ZDS, osoby którym przyznano miejsca parkingowe zobowiązane będą do ich opuszczenia na czas podany w komunikacie bez zapewnienia miejsc zastępczych oraz zwrotu opłaty za czas niedostępności miejsc parkingowych.
 2) Treść komunikatu wywieszona będzie z odpowiednim wyprzedzeniem na tablicy ogłoszeń wszystkich Domów Studenckich.
 3) W związku z wyżej zaistniałą sytuacją Administracja ZDS nie zapewnia miejsc zastępczych, jak również nie będzie przysługiwał zwrot opłaty zarówno w całości jak i w jakiejkolwiek jej części.
- Utrata przyznanego miejsca parkingowego nastąpi w następujących przypadkach:
 1) rezygnacji/wykwaterowania się z Domu Studenckiego,
 2) utraty/ pozbawienia prawa do pobytu w Domu Studenckim,
 3) zawieszenia w prawach studenta/wydalenia z Uczelni /skreślenia z listy studentów,
 4) nieprzestrzegania niniejszego regulaminu,
 5) ukończenia studiów,
 6) udostępnienia w sposób odpłatny lub nieodpłatny miejsca parkingowego osobie trzeciej,
 7) nie uiszczenia w terminie opłaty parkingowej.
- W przypadku nie usunięcia pojazdu z parkingu w razie zaistnienia okoliczności o których mowa w pkt 4, pkt. 3 lub w razie zaistnienia nagłego zagrożenia wynikłego z winy studenta, wyraża on zgodę na odholowanie pojazdu na jego koszt i ryzyko.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym paragrafie, znajdują odpowiednie zastosowania postanowienia niniejszego Regulaminu. 
 
 
 
Zastępczyni Kanclerza ds. Collegium Medicum
Ewa Klepacz-Zielińska
 
 
 PLIKI ZAŁĄCZNIKÓW
    
      
        | Data aktualizacji: | 29.09.2025 | 
      
        | Jednostka: | Dział Administracji | 
      
        | Zamieścił: | Izabela Zawada |